onsdag 13 juli 2011

Ny single från Guatemala!


Inom kort kommer ni kunna smaka vårt nya single kaffe. Under våren har vi haft en single från Etiopien men nu beger vi oss österut till Guatemala. I bergsområdet Sierra de las Minas i östra Guatemala växer och frodas kaffet. Förhållandena är fantastiska då det regnar rikligt och de naturliga källorna som rinner från bergen runtom skapar detta kaffe av bästa kvalitet.




(kaffebönder vid ett av kooperativets kaffebuskar)

Själv har jag rest runt i närområdet och det är helt klart en av mina bästa resor. Till fots och med häst upplevde jag den enastående naturen och träffade otroligt varma och vänliga människor. Djurlivet är rikt och här finns centralamerikas största regnskog. Jag kommer njuta till fullo varje gång jag dricker en kopp av detta kaffe och drömma mig tillbaka till det fantastiska landet på andra sidan atlanten.















(Marknad i en bergsby)

Vi kommer servera det som brygg.
Ett riktigt sommarkaffe med smak av citrus och karamell.















(Mary tar en paus vid en sjö mellan bergen)

/Mary

Inga kommentarer: