söndag 31 juli 2011

Lärdom kan hittas på de mesta udda ställen

Oj oj oj vilken vecka som har gått! Jag har befunnit mig på Emmabodafestivalen tillsammans med 10 000 likasinnade och njutit av både skön hiphop och tung dubstep. Det har varit en vecka av sol, lera, dans och tältande. MEN jag har också lärt mig en del om kaffe! Tro det eller ej, men tydligen finns det även baristor på festivaler. Den baristan som jag träffade heter Jelle och kommer från Belgien men jobbar för ett svenskt företag. Vi pratade kaffe i sådär en timme runt tre på natten och vi hittade många intressanta diskussionsämnen. Det var i alla fall en lärorik natt men kaffet på festivaler är inte det ultimata så jag är glad att jag är hemma igen med min chemex och bara en halvtimme ifrån närmsta BFTshop. Nu ska jag vila upp mig med en god kopp chemex! Adjö!

/ Filip

Inga kommentarer: